close

本文同步於我的FB粉絲專頁"歌詞翻譯" (1/2那篇):

https://www.facebook.com/lyricstranslationgroup/

喜歡就幫忙點個讚吧

詞/曲:oni

 

"FAKE" "SAME" "BREAK" emotion

I feel I wanna close my eyes.

"LOST" "COLD" "HOLD" in time

I can't find the meaning of my way.

Where is my place to stay?

How long will the solitude last?

I ask myself but I can't find the answer anymore.

 

「一樣虛假的」情感「破碎」

我不禁想閉上雙眼

我「迷失」、「凍結」、「靜止」於時間裡

找不到個人道路的意義

哪裡才是我的歸宿?

到底還要孤單多久?

我再怎麼詢問自己也找不到答案

 

TIME flies by so fast. The clock is ticking. I'm in rush.

If I get money and honor, what is changed by them.

Where is my place to stay? How long will the solitude last?

Ever going questions even. Before I knew it I lose my self.

Follow me... "I'll show you my paradigm"

 

光陰似箭…時鐘滴答行走,催促著我

即使得到金錢與榮耀,又能改變什麼?

哪裡才是我的歸宿?到底還要孤單多久?

這些問題不斷重演…只怕在知道答案前,我就會迷失自我

跟隨我吧…「讓我示範給你看」

 

NEVER EVER SO NEVER EVER AGAIN

悲しみ繰り返す日々に 君の心へと宿った炎を燃やせ

NEVER EVER SO NEVER EVER AGAIN

今この手高く挙げて 僕らが生きている証を ここに刻もう

 

別再重蹈覆轍

在悲傷不斷的日子裡,也請別忘燃燒你的心火

別再重蹈覆轍

現在我要高舉拳頭,在此銘刻我們生存的證明

 

[(No one)x3 knows my distress and

(Nowhere)x3 to go but can't go back]x2

To tell you the truth, I feel sad and lonely.

 

[(沒有人)x3 知道我的苦惱

我(無處)x3 可去,但也無法回頭]x2

我真的好難過、好孤單

 

NEVER EVER SO NEVER EVER AGAIN

悲しみ繰り返す日々に 君の心へと宿った炎を燃やせ

NEVER EVER SO NEVER EVER AGAIN

今この手高く挙げて 僕らが生きている証を ここに刻もう

(Wow)x4

 

別再重蹈覆轍

在悲傷不斷的日子裡,也請別忘燃燒你的心火

別再重蹈覆轍

現在我要高舉拳頭,在此銘刻我們生存的證明

(喔)x4

 

NEVER EVER SO NEVER EVER AGAIN

悲しみ繰り返す日々に 君の心へと宿った炎を燃やせ

NEVER EVER SO NEVER EVER AGAIN

今この手高く挙げて 僕らが生きている証を ここに刻もう

 

別再重蹈覆轍

在悲傷不斷的日子裡,也請別忘燃燒你的心火

別再重蹈覆轍

現在我要高舉拳頭,在此銘刻我們生存的證明

 

p.s. 有補上不在歌詞,但oni和其他團員有唱的嘆詞;有用不同顏色區分不同說話者

arrow
arrow
    全站熱搜

    emily022 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()